mer jul ge mig

jag har insett att jag har ett osunt trånande förhållande efter julen. Jag sitter och läser kakrecept på arla.se (okej det är väl inte så ovanligt när allt kommer omkring), lagar rissaffranspannkaka och stjäl gamla julgardiner från soprummet. Pyntar med granris och letar upp alla röda band och glitterlängder jag har i pyssellådan. Det snöar ute och är allmänt jättemysigt, ackompanjerad av fairytale of new york och rockin around the christmas tree tar jag upp bibeln för att förtjäna min romresa i februari. Livet leker, säger jag mest hela tiden, för även om jag inte kom in på min skrivarkurs i kungälv (their loss) så känns det som om något bra är påväg. Jag får väl helt enkelt börja söka jobb och sådant seriöst. Ska ringa tillbaka till ett caf'e redan i eftermiddag och fråga om provjobb. Annars blir det väl att plöja arbetsförmedlingens hemsida och gator och torg med mitt cv.

(Varför är inte jag 23 och egenföretagare med tre företag som man säljer för miljonbelopp? Jag är för medelmåttig för att bli miljonär ruskigt fort:/ )

Och vad är det för fel på världen när boney M gör julmusik?

Kommentarer
Postat av: felis

plöja gator är typiskt bra. och kungälv suger i alla fall, med undantag av michaelas blivande lägenhet.

2008-12-12 @ 14:19:35
URL: http://metromani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0