All messed up in Hue

Efter att ha spenderat en massa tid i hoi an har vi antligen natt hue. Antligen och antligen for hoi an var mysigt men valdigt turistigt sa man kan lix inte bo dar direkt. Mitt forsta intryck av hue ar smatt irriterat (det tenderar bli sa nar folk foljer efter en och skriker pa en om att man ska folja med till deras jattebilliga hotell som inte ar sa javla billigt och man har ont i sina leriga fotter och i ryggen eftersom man packade alldeles for mycket grejer redan fran borjan och nu nar julklapparna borjar bli inkopta sa blir det bara lojligt trangt i den). Men jag tanker att det har tid att andra sig eftersom vi ska spendera en tre dagar ngt sant har. Vi har iaf internet for forsta gangen pa ett bra tag (ett oversvammat hoi an erbjuder ite mycket internet).

Hoi an i alla fall. Forst kanske jag ska beratta att jag misslyckades med att ta mitt dykarcetrifikat eftersom jag fick problem med oronen under det tredje dyket. alltsa har jag tva dyk kvar innan jag har ett cetrifikat, men det ar okej med mig, for det var sjalva upplevelsen jag ville at och den fick jag. Jens var jattetyska dykinstruktor var snall mot  mig och gav mig tabletter for att vidga orongangarna, men trotsdet har det faktiskt inte slappt riktigt annu. men jag tror det ar chill, mi hjarna sprangs nog inte nar vi flyger hem for da har det gatt nastan tre veckor sedan dyket (allt det dar med luft som expanderar osv).

Gamla stan i hoi an var valdigt mysigt, for hela hoi an var egentligen gamla stan. som sagt valdigt mycket turister men det kan man val forvanta sig. Vi stotta ihop med tva goteborgare ocksa som var trevliga, skont att kunna prata svenska och att prata med ngn i sin egen alder (de flesta som reser har ar 25+)

jag blev helt kar i lyktorna som de har hangande overallt och tog tusen kort. dessutom sa at jag det hittils godaste pa resan, en maltid som heter vit ros (rispapper med rostadlok och gojs i), wonton som var en sorts vietnamesisk taco pa friterat brod och cau la som var en sorts fullkornsnudel med fantastisk sas. allt detta for 30 000 dong. vilket ar ungefar 15 spann. nae okej mindre.

varat nya hotell ar lite lago trevligt och om inte annat billigt. vi delar en stenhard dubbelsang, men sen ar alla sangar har valdigt harda sa jag bryr mig inte. ikvall ar det dags att ga ut och hitta sig en favoritrestaurang (vi brukar bli stammisar pa stallen vi gillar helt enkelt for att det ar trevligt mot personalen och for att de alltid smyger till en lite gratis bananer eller dylikt efter ett tag). Det lar bli mer action pa bloggen under de narmaste dagarna eftersom vi har varat indernet tillbaka. yay. Blogg and out

Kommentarer
Postat av: Bos

Tusan, jag som kopt grodfotter till dig i julklapp och sa har du fimpat dyket!! Far se om jag kan byta dom mot en kompass eller nåt som gor att du hittar hem:)

2008-11-22 @ 13:37:40
Postat av: Anita

Hej, skönt att hör från dig. Ni verkar må bra och ha det bra. Här hemma är det minusgrader och lite vitt på marken efter lite hagel och snö som kom här om natten. Börjar se fram emot att du kommer hem snart... puss!

2008-11-22 @ 20:50:14
Postat av: Bos

Asch va dum jag ar, grodfotter (heter det grodfotter?)!! Kofotter maste det ju bli for att passa in i samlingen, och oftast racker det men en kofot, knepigt!! Eller annu battre, ett "kofoto".......hi hi hi hi hi hiiii, hi. Na nu maste jag sluta innan jag garvar ihjal mig.

2008-11-23 @ 11:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0