bangkok

Nu sitter jag i bangkok pa ett internetcafe med varldens epigaste tagentbord som gor att jag inte ens kan hitta prickar om jag forsoker. De senaste timmarna har gatt at till att ga vilse i bangkok och forsoka hitta ett block och en magvaska till felicia.

Flyget hit var overkligt. Det kandes inte alls som om vi var pa vag bort fran sverige. Det var som om nar vi gick av planet sa skulle mamma sta dar och kanske robert. Men det var det saklart inte. Vi kom av i paris och efter ett nervost sammanbrott pa charles de gaulle (SA JAVLA STOR FLYGPLATS) sa hoppade vi pa planet till bangkok. Efter elva timmar var vi framme. Det fanns massa roliga spel i skarmarna som satt pa stolarna framfor och jag blev en riktig killer pa elefantmemory.

Bara att ga av airbussen var som en vagg av varme. Och da var det anda molnigt. Bangkok ar kvavt.

I bangkok hade vi ett mysigt hotell som vantade (varsta high class) och det hanger lampor i alla trad. Rabiessmittade hundar och katter springer losa och alla taxibilar ar rosa och gula (eller grona). Det luktar festival och man svettas ihjal sa fort man ar utomhus.

konstigt ar ocksa alla palatsliknande hus som ligger granne med slummen. Traden vaxer mitt i trottoaren och det ser nastan ut som i sana dar filmer nar staderna gatt under och naturen haller pa att ta over igen.

Imorgon blir det sightseeing allan mycket for vi gjorde nastan inget sant idag. vi gick bara vilse i bangkok och kopte oss varsin klanning som vi ska ha pa diplomatbaren och ett nagellack for tva kronor. Man fattar liksom inte hur lite pengar det ar, 100bath ar ju bara 20 kronor.

finast hittils har varit blomstermarknaden. Nar det morknade och vi gick runt och kollade laget sa borjade fork bara lassa upp blommor i sina stand. Det var hur mycket som helst. Ett jattefang med orkideer for bara 25 bath. Men jag kopte inget, tog bara nagra kort och traskade vidare. Masta definitivt tillbaka dit en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan min dotter och min dotter-kompis ifall hon också läser detta... skönta att ni är framme... jag läser och gläds med er... det verkar vara en härlig start på en lång resa....... Kram fråna Mammis-Anitan

2008-10-19 @ 19:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0