Jag och josefine

Idag började alldeles för tidigt eftersom det var meningen att det skulle komma hit fönsterputsare och fönsterputsa vid åttatiden. Jag välte mig ur sängen och stapplade ut till soffan och såg på nyhetsmorgon (fy fan) vid sextiden bara för att få ett samtal från Robert klockan kvart över åtta som säger att det inte kommer någon. Score. Hur som helst så var det bara att göra det bästa av dagen och läsa massa vietnamvetenskapkunskap. Pratade lite i telefon med heartgoaten och tog en episk wrestlingmatch mot photoshop. Jag vann. Till slut. Även om det blir typ mest filer av att syssla med det så är det bra för mig att öva. Gosh gosh, det kanske finns en framtid för mig inom redigering trots allt.

Josefine skrev en rad på msn och sa att du har väl inte glömt att jag kommer över om en liten stund, vilket jag självklart hade gjort. Så det blev att ställa in mammadejten jag hade inplanerad och ställa mig och diska. Det hela var traumatiskt för henne kanj ag tänka för jag minns inte senast jag duschade och luktade arbetslös. Jag har aldrig kännt mig så...onyttig? Jag fick verkligen kämpa för att dölja hur fruktansvärt slött mitt liv är. Det svåraste med att inte göra något om dagarna (förutom att motivera sig att gå upp) är när man väl träffar någon, för det finns inget att berätta. Man känner sig så bedrövligt ointressant. Fan jag måste börja göra saker. På allvar.

Dagens hatobjekt är Peter Siepen. Allvarligt talat. Va fan är det för fel på honom och den där bruden som gör outletreklamerna för freeport? Hur larvig får man vara utan att bannlysas från landet, om iaf inte media?

Roberten kommer snart hem. Dags för storhandlande igen. Jag gillar att traska omkring i mataffären med en sån där korg man drar efter sig. Robert brukar börja skratta åt mig och säga att jag ser förståndshandikappad ut när jag koncentrerar mig och försöker komma ihåg jämförpriserna i olika affärer. Men det är härligt att handla med honom. Det känns lite sådär rub it in på alla som är femtio och handlar själva, att vi fortfarande romantiserar vardagen och handlar tillsammans. Jag tycker om hur vi pussas bland folk och är ett sånt där vidrigt gulligt par som man hatar att stöta på när man är ute på stan.

Tittade igenom hultsfredsbilderna också. Mysmysmys. Längtalängtalängta tillbaka? Nae, längta fram. Reseplanering må vara ångest men det ska ju faktiskt leda till en semester som är explendido och mest mys. Over and outs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0