Brimful of Asha

Helgen har varit både happiness och absolute misär classics vol.48. Jobbar kvällen i fredags var lagom hemskt. Tiden gick så långsamt att jag nästan trodde klockan gick baklänges men jag återupptäckte fatboy slims storhet och dansade runt bland snusdosorna när ingen såg.

Lördag var kyrkdag och det var bara att masa sig upp för att åka spårvagn till m-dal. Jag är så arbetslös (eller jobbar iaf så lite) att jag tyckte att det var riktigt skönt att ha en anledning att gå upp så tidigt på morgonen. Jag misstänker att det har gått för långt. Men det var skönt att sjunka ner i soffan på istället och känna sig lite önskad och intressant, vilket jag alltid tycks göra där av någon konstig anledning. Hur som bar det av till mor för att klä om möbler och sedan till Liseberg. Jag minns inte ens senast jag var där men det var mest jävla najs. Vädret var perfekt (kallt så att man inte blev varmt i jacka och tjocktröja, men så att man inte frös heller) och det var så sweet med vinden i håret när man åkte balder (som blev så mycket bättre i mörkret). Jag hade fått en massa gratisbiljetter av Sara och bjöd folket. Hannah och Mikael som var bakis men gjorde en hjälteinsats och följde med iaf, samt lillebror vilket var surprize surprize och good shit (även om han inte vågade skrika och fjanta sig som oss andra). Robert kom senare.

Det slog mig i toppen av balder, första åket, att människan är ett sånt jävla dumt djur, som inte bara bygger saker som ska få en på gränsen till nervöst sammanbrott, trotsar tyngdlagen och förr eller senare får en att vilja spy. Men ändå bygger man sånt. Och folk gillar det.

Söndag var pythagorasreunion och det var riktigt sådär stereotypt på ett nästan sorligt sätt hur fast vi sitter i våra roller, även om det var härligt. Felicia som fortfarande verkar tro att jag inte fattar att hon röker så fort jag inte är med/ser, Josefine som är ivrig på att planera nästa möte, Michaela som är trött och lite lagom hysterisk om vartannat, Andreas som säger vidrigare saker än vad som är allmänt accepterat och är sådär överdrivet negativ mot allting som bara han kan vara. Jag var väl som jag alltid har varit också och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Det är upp till andra att avgöra på något sätt även om jag misstänker att det är det senare. Lika mycket som jag älskar att träffa pythagoras får det mig att vilja dra en gammal filt över huvudet och vänta några år med att komma fram. Jag vet inte varför men det är väl också något jag misstänker att alla andra känner också.

Sen blev det iaf fyrverkerier med josefinen, mor och gabriella. Jag vet inte om jag var en hemsk människa som lurade in josefine i bilen med sin svärmor. Men herregud gabriella hade ju vunnit två kilo mjölkchoklad, så hon hade ingen anledning att klaga.

Sen var det hemma och leka hobbypsykolog resten av natten. Nästan lite balanserat denna gången. Tar det sig? Vem vet väl. Nu blir det frukost iaf, för det är vaccinering som står på schemat, med josefinen, sedan dans och möbelmeck. Busy busy day as always.

Jag borde packa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0