sihanoukville

jag har en dator for forsta gangen pa ages kanns det som om. Verkligen skont. Inte ens i huvudstaden i det storsta shoppingcentret kan man fa tag i en dator (SUCK). jag fick stromavbrott tre ganger idag nar jag duschade, och detta ar menat att vara den "lyxiga" staden i kambodja.

det kanns som om jag har varit med om sa mycket att jag inte ens vet vad jag ska borja. ankor wat var sa fruktansvart haftigt och jag var helt overvaldigad. Vi var dar en hel dag och jag tog ungefar tusen bilder. Jag vet inte om jag kommer att lagga upp nagra nar jag ar borta (med tanke pa hur latt det har visat sig vara att fa tag pa datorer). men det blir massor av visningar nar jag kommer hem.

nar jag kommer hem vill jag dessutom ha graddtarta. det saknar jag nagot otroligt. orovackande ar att jag borjat bli lite trott pa ris, men jag tanker att det kanske vander igen.

Vi har aven varit ute vid en by som var byggd pa palar och eftersom det ar slutet av regnperioden ar har grymt mycket vatten. Vi fick aka bat i 40min for att komma dit over en jattestor regnsjo, men undertorrtiden gar det inte att komma dit over huvud taget eftersom allt vattnet ar borta. Det var enormt haftigt och vi fick aven paddla kanot ute i den oversvammade skogen.

Igar var vi aven ute pa den kambodjanska landsbygden och sov over hos ett par risfarmare. Det var jattehaftigt forutom att jag hade en hel del hemlangtan och en javla massa diarre sa det blev springande till utedasset i kolmorkret hela natten. Men felicia hade det varre for hon blev biten av en jattestor skalbagge nar hon satt dar. Han som vi bodde hos (fadern i familjen sa att saga) horde henne tjuta och gick upp och hjalpte henne med skalbaggen. (han matade hunden med den)

Idag var egentligen inte mycket battre for det satt en helt enorm spindel i var dusch (jag skulle ta ut den med glas tidningstricket men det gick inte for den fick inte plats i glaset) sa jag fick promenera over till var granne tom sa att han kunde ta ut den at oss. vi kande oss sa himla tjejiga men det var inte alls alls roligt. USCH.

Vi har aven varit i kampong cham som ar den tredje storsta staden (den hade fyra riktiga gator) i hela kambodja. Dar hyrde vi oss varsinn cykel och cyklade vilse ute pa den kambodjanska landsbygden. Men alla har ar sa snalla sa det visade oss vagen till templena och det hela var valdigt mysigt (aven om vi holl pa att trilla i leran massor av ganger, for vagarna har ar inte precis som i sverige, aven pa de bra vagarna sa kan man knappt lasa for det skumpar sa mycket att maninte kan fokusera). Men alla vinkar alltid och besvarar ens leende. Inte alls som i thailand dar alla verkar ha ngt skumt i sinnet.

Har i sihanoukville ar det bara sloande. vi har legat pa stranden hela dagen och jag har brannt mig ganska rejalt. det kandes overkligt med de kritvita stranderna och palmparasollet. Var jag verkligen har? vi hade smugit in pa ett femstjarnigt hotells privata strand ocksa och snott ett par stolar sa det var verkligen en bit paradis. Imon ska vi ut och snorkla och batluffa lite bland oarna och det kommer bli valdig trevligt.

Nu ska jag ga pa restaurang igen. Varan resegrupp ar tokig i att ata ochjag och felicia anses nog valdigt konstiga som bara ater halften av gangerna (de ater verkligen hela tiden).

Kommentarer
Postat av: Robert

RRRRRIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!

2008-10-29 @ 13:18:27
Postat av: anita

Allt ihop låter jätteskojigt, hoppas du tar kort på det otäcka djuren också. Jag fixar gräddtårta när du kommer hem. och allt är bara bra här hemma! Puss

2008-10-29 @ 14:09:16
Postat av: Bengt

Låter helt sjukt häftigt! Trött på ris, vänta bara, man kan pröjsa mycket för en pizza efter ett tag.

2008-10-30 @ 15:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0