svettighet

aven om allt kostar minilite i bangkok sa ar vi valdigt snala. efter ungefar varldens storsta frukost sa gick vi till sukumcitroad som ar typ dar alla stora shoppingcentras ligger. Det tog oss tva timmar. Vi hade en jattestor plan pa att hinna med jim thompson house och ambassaden, men det blev inget med det. men vi akte massa bts (sky train) och at varldens glassdrink inne pa swensens. sedan akte vi bat hem pa chan praya (floden som rinner genom bangkok) och var med om var forsta hedekungenstund pa vagen hem eftersom klockan slog sex. de har alltid en minut da dar alla star stilla och tittar mot palatset. Vi fattade forst inte vinken men sen kom jag pa vad det var, for jag hade last det i en bok innan.

vi har aven konstaterat att alla i bangkk har en av tre stilar: flickig, slacker eller gul troja (alla som jobbar pa ministerier har gul troja tror vi for typ var tredje person har det) och det galler aven killar. Dessutom besokte vi den sjukaste toaletten pa paragon som ar typ varldens lyxigste shoppingcenter med sakerhetskontroll vid ingangen. nar vi besokte toaletten dog vi lite. det var som en stor spegelsal, allt var kliniskt rent och enormt stort. varsta jag har sett. (forutom mojligtvis alla guldtempel som star overallt, och guldramar med tva meter hoga kungabilder).  

just nu ar jag lite irriterad for vi har ingen ac pa detta internetcafet och det ar vidrigt varmt. Man trodde att askvadret som var inatt skulle ladda ur luften lite men det ar fortfarande lika kvavt. Imorgon ska vi lyckas bada pa hotellets pool och besoka lite tempel och sant.

forresten alskar jag alla som kan engelska (PRAISE YOU)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0