Gift dig med mig Britt

Jag ser på svt. Någon femtiotalsrulle. Det är mest dåligt skådespel och pipiga röster som går på speed.

Dagen före idag var det kakkalas. Massa trevligt. Av någon konstig anledning blir det alltid ett barnbord och ett vuxenbord trots att vi inte ens är barn längre. Den enda ungen som finns är Stellans nya tant Evas unge. Det är kanske tur att det bara finns en för han låter konstant och är överallt. Gods. Jag hoppas verkligen att man blir förblindad av moderskärlek till sina barn när man får dem, eller att mina blir de bästa som någonsin existerat.

"Du måste låta ungdomarna roa sig"
"Varför det? jag har aldrig fått roa mig"

Det blev en massa kakor över i alla fall så alla släktingar är välkommna hit och titta på hur fint och rent det är (förutom i badrummet). Dock är hela veckan är redan fullspäckad besök och göromål och jag blir helt matt av att tänka på alltihop. Jag hade ingen som helst lust att gå upp imorse. Försov mig och när jag väl vaknade så kunde jag verkligen inte resa mig. Jag har varit skonad från mardrömmar i helgen men de verkar komma tillbaka tills vardagens mörka moln hopar sig. Men man får ta sig samman. Känns skönt att jag lyckas uträtta någorlunda mycket innan jag däckade på soffan alldeles nu. Det måste vara rent och snyggt här. Vi får ju faktiskt besök av fastighetsskötaren idag som jag ska gnälla till mig nya tapeter och en fondvägg. Robert var inte riktigt på det men han vet inte sitt eget bästa.

Intrigerna tätnat i filmen och huvudrollen har ihop det med inte mindre än tre flickor samtidigt. Dessutom är den flickigaste flickan, Britt, dyrkad av hela plagens mannaskara och kastar sig naken i vattnet av upprördhet efter att de slagits om hennes gunst. The drama, the drama.

Men nu är det dags att göra frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0