Gudars skymning

Nu blev det inte mycket skrivande på ett tag här. Men de senaste dagarna har jag uträttat stordåd såklart. Planerat med Felicia och har därmed hela Thailand och Kambodja klart. Efter det vilda raggmunksstekandet som tog plats i kortedalaköket dagen före gårdagen så är det nog det största stordådet.

Dagen idag började med mardrömmar. Det var död, ångest och vatten detta gången. Ackompanjerat av porcupine tree. Jag pratade med Mikael någon gång och han sa att man kan ta kontrollen över sina drömmar. Jag förstår överhuvudtaget bara inte hur det ska gå till. Fast han menade nog återkommande drömmar där man kan bryta förloppet.

Idag ska det iaf bli dans osv. Some asshaking. Måste tighten upp inför fredag då det blir balkanröj till ära av min födelse. Mest pythagoras som kommer över och olof och hannah. Min plan är att vi ska ha visualizerfest men det är bara felicia som stödjer mig i den idén. Vissa inser helt enkelt inte visualizerns storhet. Det är ju alla mönster och färger som någonsin existerat (och inte existerat) på en enda gång. Jag behöver inte ens vara påverkad för att fastna och stirra på den i flera minuter innan jag kommer på mig själv med att betee mig som om jag hade ett spädbarns nyfikenhet/intelligens. Gods.

Morbror Stellan frågade mig på jobbet häromdagen om jag hade en blogg. Jag blev mest förvånad och frågade hurså. Då sa han att kusin olof hade berättat om en blogg där jag hatade foppatofflor. Jag minns det inte alls men det låter ju helt sant för jag hatar verkligen foppatofflor. (Inget kan rättfärdiga användandet av dem, INGET. Det spelar ingen roll om man är sjuksköterska och går hela dagen, det är fortfarande inte okej.) Men jag kan inte minnas att jag broderat ut mitt hat på internet. Det blir till att undersöka på söndag då släkten kommer över och äter kakor. Ifall jag har en till blogg som är ännu hemligare än denna, som jag inte ens själv vet om.

Vädret idag inbjuder till fotografering och jag ska definitivt traska ut med kameran och leka i skogen. Fast det dröjer nog en liten stund för arbetslös som jag är så sitter jag ju bara framför datorn inte ens halvt påklädd och sysslar med dumheter som att skriva denna bloggen.

Men det är verkligen där där postorderkatalogshöst ute, lite för kallt kanske, men med en fantastisk sol och massor av löv som regnar ner. 

Nu åkte tvn på och Oprah berättar om hur jag ska bli mer spirituell. Det är som doktor Phil, han kan helt enkelt allt. Det spelar ingen roll vilket typ av problem, han löser allt. Nu kommer ett nytt program, Rachel ray. Hur många fula talkshower får det finnas. Rahel visar oss hur man lagar mat till sin man på alla hjärtans dag. Det är så man kan spy. Överdriver vi inte allting åt andra hållet idag? det är väl mannen som måste pråla som en påfågel och laga en tiorättersmiddag till oss kvinnor, eftersom allt annat ju är patriarkala sturkturer? Jag läste en artikel i gp för en månad sen om två genusstuderande i lund som skulle bo själva utan sina män och utan äktenskap och uppfostra varandras barn, eftersom om man levde med en man blev man alltid förtryckt. FÖR DET ÄR JU JÄMSTÄLLT ATT MANNEN INTE SKA FÅ BO MED SINA BARN. Jag hatar folk som läser genus och anser sig så jävla upplysta. Eller folk som anser sig så jävla upplysta överhuvudtaget.

Men nog med gnäll. Jag ska ut och fotografera.

För övrigt borde Tiger lou åka på en turné tycker jag.

Kommentarer
Postat av: MIRAH

MEN TIGER LOU ÄR JU MEST PÅ TURNÉ! DOCK ÄR DU UTE PÅ ASIENTURNÉ NÄR HAN BEHAGAR BESÖKA GÖTEBORG. ENS.

2008-10-09 @ 11:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0