Mörlanda Marknad

Idag var en sån där riktigt klädkatalogvädershöstdag som liksom får en att inse att det är så mycket vackert man tar för givet. Som moln. Eller löv. Former färger och annat vackert. Underbara tingestar. Vi åkte bil (som vanligt försenade, hur går det till?) mot Olsfors och Borås och sedan Annelund.

Jag var inte särskilt sleten med tanke på gårdagen då jag firade Åsas 18årsdag. Det var förfest i mölndal med underbarasara och trevligt löst folk (och ett PSYKEX). Sen drog vill till Gretas och jag spenderade halva kvällen med att sitta och muttra om hur fjantigt det är att vara lättpåverkad, dansa osv med en kille med dreads, eftersom jag bir ytlig på fyllan. Sedan spenderade jag resten av aftonen med att göra allt det där som jag svurit över och betedde mig alltmänt fjolligt. Men Gretas är väl the Place to be för såna saker om något. När Sara drog sig hemmåt kände jag inte för att stanna, trots att jag lurat dit Olof som, som vanligt, var allmänt osäker och borttappad. Jag kände ingen skuld utan sa hejdå till dreadsen och Åsa. När jag kom till spårvagnshållplatsen hade jag visst tappat Olof. Det bekom mig sådär och jag åkte hem och däckade.

Markadsdagen började i alla fall med mat som morfarmartin hade lagat. Jag tycker om Martin. Han är en söt liten farbror. Och liksom genuint intresserad av mig. Jag vet inte om jag smickrar mig själv när jag tycker att han pratar artigt med sina barnbarn och verkligen diskuterar med mig. Vi kan stå och prata hur länge som helst.

Sedan traskade vi bort till markanden. Det var massor av folk och då hade ändå de flesta gått. Bäst var 10kronorskorgarna där man hittar allt möjligt dumt och bra. Vi köpte en mopp, en korg till badrummet, saltkar osv osv. Vi behöver ju allt så det finns alltid tusen saker att köpa känns det som om. Köpte även en börs till Thailand för en 20a. Fett värt.

Fick även rastat kameran lite. Tog lite bilder i morfarmartins trädgård som såg ut som windowsbakgrunder. Men härligt att få leka lite. Wiiie. Har dock fortfarande inte döpt honom. Det blir en senare fråga. Kanske Che. Det lutar åt det hållet. Men det är inte självklart ännu. Hmmms.

Vi gick även ut i deras friggebod som hade blivit en ateljé åt Thea, morfarmartins framlidna mormorfru. Vi fick med oss några tavlor. Mannen min valde en tavla av en stubbe med sentimentalitetsvärde och jag plockade på mig två småtavlor i olja som var fruktansvärt fina. Sedan började vi prata om målning och jag sa att jag gillade att måla. Det slutade med att jag fick med mig penslar, ett stafli, dukar och alla Theas oljefärger hem, Så nu blir det måla av i lägenheten och jag riktigt myser när jag tänker på hur mycket kul det ska bli. Även om hela släkten är grymt mycket bättre och mer seriösa än mig när det gäller att måla, men det är bara att strunta i, de behöver inte se mina verk sen ändå.

När jag tvingat upp alla för lite släktfotografering och vi hade ätit tårta så var det dags att dra sig. Folk packade in sig i bilen och jag stod och sa hejdå till Martin. Vi pratade om årstiderna. Thea tyckte bäst om tidig vår sa han. På sommaren var allt så grönt. "Det såg bara ut som spenat brukade hon säga". Jag ville krama om honom innan vi åkte, men det blev inte så. De verkar inte ha den traditionen i familjen så det kändes mest konstigt.

Den storslagna planen för hemkomsten var att spela Zelda. Vi rådäckade i soffan efter att ha kollat igenom repbilderna. Jag ska redigera lite imon. Usch (jävla helvetes photoshop). Det blir så mycket. Imorgon är det Ikea, ryggsäcksshopping med mor, klippa håret på underbarasara och träffa kusinochjosefine. Hosianna vart tar tiden vägen.

Idag fick mannen min reda på att jag har en blogg. Han tvingade det ur mig. Jag undrar om han får för sig att läsa. Jag vet inte vad jag tycker om det egentligen. Visst får folk läsa, men jag vill inte veta vem som har läst. Jag tror jag har en besökare hittils eller något, vilket känns bra. Men jag vet inte. Min hjärna är full med öronvax (det är sant, jag dog när jag topsade mig innan, det var mest äckligt) och jag ska nana kudden. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag visste redan om den

2008-10-27 @ 11:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0