Ryggsäck

Idag har jag som vanligt gjort tusen saker känns det som om. Köpt ett köksbord på ikea (ÄNTLIGEN) och ett datorbord som ser sådär roligt ut men är väldigt nödvändigt. Nu sitter jag och lyssnar på Arctic monkeys och skriver en rad innan jag fortsätter diska och städa. Tänkte ta mig för att bygga datorbord om jag orkar...eller. Ja det är inte ens en fråga för det ser ut som fan här och jag måste ha lite struktur snart innan jag goes madnessess.

Trots att det är tråkigt att sätta igång är det ganska mysigt att diska. Laga mat är värre. Det gör mig neurotisk. Jag tänker bara att det ska bli fel. Diska kan inte gå fel. Och det är skönt när det blir rent. A certain romance som de sjunger.

Jag tror att liksom allt annat så måste man börja censurera. Detta kommer faktiskt ändå bli min reseblogg senare (orka ha två) och jag kan inte skriva att min mamma luktar fisk (okej det gör hon inte men ändå, den typen av saker). Shetans nu kommer jag ihåg när jag skrev så till en kille på någons msn för länge sen och han blev så jävla arg. Arijana (vars msn det nog var) blev jätteorolig och jag fattade verkligen inte hur han kunde bli så arg. Jag menar pleases hur seriösa dissar går det att dra. Suck.

Men det går att köpa en seriös ryggsäck, vilket jag gjorde idag. Mamma betalade så jag fick den i födelsedagspresent. Den är på femtio liter vilket jag tyckte var mycket men när Scoutsara kom över sen fnös hon bara åt mig. Shoppade ett reseapotek också som blev grymt mycket mer seriöst eftersom jag fick det i present. Blir en ganska konstig födelsedag i år känns det som om. Inget riktigt firande direkt. MIn man som brukar vara av det seriösa slaget har inte ens verkat hemlig och alla säger bara "ha fest" men ingen verkar vara så seriös. Funderar ändå på att dra ut på fredag, eftersom jag ändå är seriös vanigtvis med födelsedagar. Annars så är det ju en anledning att få ordning här iaf. Fredag. Fullt möjligt.

Idag fick jag besök av kusinochjosefine. Jag var överallt och ingenstans och antagligen ganska dryg. Sara kom bort också och fick håret klippt. Jag tror inte att hon var så nöjd egentligen men hon sa inte nej så jag klippte på. För den delen ser mitt hår fuckass ut. Blir färgning på schemat innan fredag. Fredag, en bra dag och en bra anledning att shape up lite. Mmms.

Dessutom fick jag en kameraväska i födelsedagspresent så nu blir det kamera med överallt. Det blev en jävla lowepro iaf. Men de är ju ganska monopol och den var inte jätteful vilket var bra med tanke på hur kameraväskor ser ut, om man inte köper en crumpler för ungefär en miljon.

Nej suck det är dags att laga raggmunkar. Det ska bli mest spännande. Jag har aldrig ens försökt men det ska nog bli gott. Lite svensk husmanskost kan inte skada. MMM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0