Totalt

Jag vaknar mellan leila och sherlock med ett ryck och inser att jag inte kommer kunna resa mig upp. När klockan börjar bli sen eftermiddag välter jag mig ur sängen och märker att svetten bokstavligt talat rinner från mig. Jag minns inte vad jag drömt inatt och vill inte ens. Friskanmäler mig, smsar efter sällskap som lovar att infinna sig och äta muffins som jag sagt att jag ska sätta igång med i snart tre timmar. Det går i vågor från att jag stressar upp mig över att jag inte uträttar något, vilka mynnar i att jag stirrar in i väggen. Jag sumpar chansen att träffa Josefine vilket spär på samvetet, lyckas inte ens säga hejdå till hjärtegeten och sitter och häver ur mig moralkakor som bara är ett hån mot hur jag lever. Jag sa aldrig värt men iaf inte ovärt vilket jag funderar på när jag ligger och rynkar ihop ögonbrynen framför tvn, eftersom saker och ting verkar börja nå mig på ett sätt jag inte uppskattar alls. Känna likamedtecken leva men jag vill bara blockera, bara lite.

factnotfiction - lies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0