you begin to wonder why you came

Jag orkar inte mer fasader, säger hon när hon redan åkt hem och satt sig på duschgolvet. Let go.

Jag vill bli väckt av dig
jag bryr mig inte om det är för att du skriker eller kastar saker
jag skulle svälja allt

de säger att du börjat le igen och jag ler när de säger det, och de ler
vi ska alla le
inte för att vi menar det för det är ett jävla försiktigt trevande leende som de ler och jag svarar med ett som ser lagom självsäkert och lagom ångestladdat ut, eftersom alla vet att Linnea mår ju politiskt korrekt enligt sina förutsättningar, sårad men verkar reda sig, verkar trampa på, verkar fungera, verkar ha en plan och jag har inte sett ditt leende men jag vet hur det ser ut för jag har sett det så många gånger, just det leendet just hur du ler det och det är inte det jag saknar men det sticker hål på mig att tänka på det
(för hela den här jävla stan är du och jag, sätter den i halsen hela tiden)


det har gått för långt för att jag ska vara trovärdig
(inte för att du någonsin trodde på mig)
ibland tänker jag att det här är det värsta någonsin
men för det mesta tänker jag inte alls

jag läser inte dina ord om att jag är smutsig varje kväll längre
jag läser inte alls
jag hade inte brytt mig om din kvot femdubblats
jag hade inte brytt mig alls

den enda värdigheten som jag kan behålla är tystnaden
för sen du försvann är den mitt allt

(((jag har inget behov av värdighet för framför dig har jag alltid varit så jävla naken,
men att blotta allt leder ingenstans)))


(imorse när jag vaknade hade någon lagt på mig en filt)


factnotfiction - where did I go wrong? I lost a friend, somewhere in the bitterness, I would have stayed up with you all night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0