a fistful of love

håll mitt hjärta

Dalarna var fint. Trots oro och ord satta i halsen. Det är skönt att bara få existera. Många ord på papper.

Det är ångestblandad, trötthet. Det känns tomt utan hannah. Jättetomt. Fredagen spenderades med att sy gosedjur som terapi, och lördagen med att klä upp sig med karin och hennes besökande vänner. Fpp, för mycket sprit, en ryggtalva på januarigatan och en strid ström av tårar. Söndag var sömn, och ett oväntat fång rosor som dock slutade i hyperventilation, smutsiga lakan och en nattljummen balkong.

Jag fantiserar orimligt mycket på bussen, gräver ner fingrarna djupt i armen. Till sist inser jag makten, över allt. Jag har den och den berusar mig. Ingen kan ta det sista ögonblicket ifrån mig.

Svank håller hjärnan borta en stund. Skratt och att få röra på sig. Underbara.

Jag blöder ett sms. Skäms med en gång när jag tryckt send.

Suss räddar mig med en kopp te, andra ord i huvudet än vad jag själv hade lagt. Du svarar. Jag svarar åter, balanserat. Jag ljuger som ett rinnande vatten. Men jag stuvar makaroner. Jag har en trygg plats. Jag har ett hem. Och jag är så tacksam för det.

"Jag tänker att man borde skriva ner alla idéer man får och sträva efter att komma lite närmare någon av dem varje dag"

factnotfiction - jag skiter i om du ** *** * *****, håll hårt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0