Fy fan reinfeldt

Jag fick idag ett brev i brevlådan. I det stod det att man vill lägga fram ett förslag om att höja hyrorna med 30-40%. Istället för att bygga bort bostadskrisen så vill man minska köerna på detta sätt. Jag erkänner, jag har levt väldigt skyddat och haft det bra, vi har en stark fasad i våran familj så även om det skulle varit svåra tider tvivlar jag på att jag hade märkt det i ung ålder. Men nu känner jag mig fan kränkt. Hur fan tror man att det ska bli mer plats att bo på av att man höjer priset på den lilla yta som finns? KAN NÅGON BERÄTTA DET FÖR MIG?

Det känns som om reinfeldt personligen gått in i mitt vardagsrum tittat sig omkring, med en kopp kaffe i den ena handen och den andra i kostymbyxefickorna. Han ler lite sådär som vuxna gör som anser sig överlägsna människor enbart på grund av sin ålder, och säger "mm, jaa, den här lägenheten har du ju kommit undan väldigt billigt med, och den fria marknaden tycker inte så längre. "

Det värsta av allt är att man kan inte ens skylla det på alliansen, för ansvaret ligger hos er som röstade fram dem, vilket betyder att majoriteten av sverige alltså står på hatlistan idag. Halva sverige står alltså i min lägenhet. En del av dem står precis som reinfeldt och skrockar för sig själva, men en hel del står säkert tycka med nedslagna blickar och undrar vad som hände. Andra står och stirrar ut genom fönstret när de möter mina arga blick, de ångrar sig inte, de är bara likgiltiga inför vad de inte ser, och när de får syn på det tittar de bort.

Jag sitter på wikipedia och tittar på reinfeldt. OM jag kunde skulle jag söka upp honom på google maps och stirra på honom där. Eller helst ställa mig utanför hans hus och bara stirra på honom tills han mådde psykiskt dåligt. Där har vi en sysselsättning för mig när jag blir hemlös.

factnotfiction - snart en av parkbänksalkisarna på coop konsum gamlestan

Kommentarer
Postat av: "Reinfelt"

Så ja lilla gumman, inga ledsna miner nu! Du få väl rätta dig i ledet och dra din del till stacken nu. Glöm inte att rösta på mig nästa val.

2009-02-14 @ 11:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0