I hope you have the time of your life

Jag vet inte varför en gammal greenday-låt påminner så mycket om Robert. Jag visade bilder för någon dag sen för Karin. Galet hur vacker man kan vara. Vi var så estetiskt snygg tillsammans. Eriksdalsparkens busskur. En kärlekshistoria.

"det är som att jag ryser när du tar i mig"


Jag biter mig i läppen.

Massor av tankar som strömmar kors och tvärs. Virvlar. Sms från igårkväll, Fosterställningsdäckning i duschen. hur länge sedan var det jag pratade med olof? (Alldeles för länge), högstadieförspel, pajätning hemma i solängen med hannah och mor, ett leende som säger att han gillar vad han ser när han tar av mina fula mjukisbyxor, en jim beam/äpplecidergrogg, ett hendrixmaraton i bältesspännarparken med en väktare, ett försök till datormatinée, en nattlig bilfärd, svettiga lakan, fil till frukost lunch middag, it's something unpredicteble but in the end it's right, förlora oskulden gång på gång, en vacker sångröst, cosmopolitancitat (fokuseraintepåvadhankangedigiframtiden,vadkanhangedignu?enäggviteyelinergörattdusermindrebakisut) en poserande pappa, en akvavitshot, en förälskad kompis, ett par vingar som blir strykta över med ett par försiktiga fingrar, ett och ett halvt paket cigg, folkparksrepiser i huvudet, lösögonfransar, fina underkläder utan myror i, rena lakan (helt enkelt tvättade, inget mer inget mindre), manliga män


Jag räcker ut tungan i spegeln. Stirrar på min lilla stav.

(so make the best of this test and don't ask why
it's not a question but a lesson learnt in time

tattoos of memories and dead skin on trial
for all it's worth it was worth it all the while

it's something unpredicteble but in the end it's right
i hope you have the time of your life
)

Det är spännande vilka symboler man väljer. Eller blir tilldelad. Vissa saker är så vidkommande och så viktiga. Jag drar in tungan igen. Stirrar mig själv i ögonen. Upptäcker att jag gillar mig själv ganska bra när allt kommer omkring. Det kunde varit så mycket värre. Jag ler.

factnotfiction - time grabs you by the wrist and directs you where to go


"Är det nu vi har passionerat och hett sex?"
"jag är varken passionerad eller het men sex går jag med på"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0