One good man

Dagen idag ska präglas av sin finaste stund, glassätande i vasaparken med michaela. Det är alltid lite för kort och alltid mest fint. Tack.

Dessutom är det inte okej att vara gammal och jävligt dryg.

"HAR ni BARA ekologiska bananer?"
"Mjah, nej"
"VAD ÄR DET HÄR DÅ?"
"en Chiquita"
"och VAD kostar DEN?
"Tja...*tittat på skylten* 24,90 kilot uppenbarligen"
"MEN VAD STÅR DET HÄR?"
"Tja...*läser på etiketten* det står att de arbetar för att bevara regnskogen"
"VART?"
"I colombia antar jag eftersom det är där den odlas, eller någon annanstans i sydamerika"
"Varför inte i Sverige?"
"Ja, vi har ju tyvärr ingen regnskog i sverige, bara urskog, men den skiter ju alla i"
"JO I SMÅLAND FINNS REGNSKOG"
"....jaha du"
"MEN DET RÄ SÅ DÅLIGT, JAG VILL INTE RÄDDA NÅGON REGNSKOG DET ÄR BARA ERAN GENERATION SOM SYSSLAR MED SÅNT TRAMS"
"Ja, det är sant, ingen över femtio borde behöva bry sig om miljön, det har ju gått så jävla bra hittils"
"JA JAG TYCKER DET ÄR SÅ DUMT"
"JAMEN TYCK DET DÅ, NU SKA JAG JOBBA, LYCKA TILL MED DINA JÄVLA BANANER"
"MEN JAG VILL JU INTE KÖPA EKOLOGISKT"
"MEN DET ÄR DET SOM FINNS. HEJ. DÅ."

Imorgon blir det seriös middag och bara underbar ta det lugnt kväll på önskevädersgatan. Jag njuter av tanken på en kavaljer i kostym. Och du, Stay out din subba. Du har gjort ditt.

factnotficiton - one good man, ohh ain't much honey, ain't much

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0