Så du sniffar lim, sniffar lim?

Jag lyssnar på las palmas och njuter av att svulla i mig soyakorv med marakoner, eftersvettas efter för lång tid i solen. Jag var för taggad på siesta och det blev övertändning och jag vet inte vad som riktigt hände. Men junior boyz och international noise conspiracy, och TIGER FUCKING LOU, och navid och hoffmaestro, och phoenix och antiflag.
Det är som jon säger när man försöker få plats i tältet vid däckningsdags "Det er for vilt".

det hörs en sång, då syns ett moln av damm,
en liten soldat marcherar vägen fram


För jag är varken sthlmsfitta, tretton, drygskåning eller minoritetsgrupp. Glenn min vän skrapar upp mig och håller min hand. Hon vaktar mig mot säkerhetsvakterna och vi leder varandra hem. Förstår. Pundare med pretantioner.

Jag heter sofi, kom hit och lek med mig,
men soldaten svarar då, nej jag måste skynda på
jag ska bort till fjärran land,
hela världen står i brand


Lördagen bjöd på överraskning och hon kan fortfarande inte förstå meningen bakom orden på skärmen. Men varför tänka när man kan vara fyllesentimental allan under en gul filt och rabbla oväsäntligheter. När ska tystnaden begäras? Hon anar men vågar eller har ens fan ork längre att inte treva för när allt kommer om kring så skrapar hon alltid bort all hud i duschen, katarsis genom köttsligt våld. Stigmata som rinner över hennes slutna ögon.

får jag gå med? jag lovar att vara snäll,
vi är väl tillbaka innan det blir kväll?
men han svarar henne då, att det blir inget för dig att gå,
stanna här lilla vän, ty jag kommer snart igen,
dagar blir till månader och månader till år
och lilla sofi hon väntar varje vår
men den vind som drar mot nord kan ge svar men inga ord
han kommer aldrig mer igen


De spelar lilla sofi på radion för en smutsig linnea och hon undrar hur många sätt det finns, försök att få henne att somna. Det är som lily allen sjunger, det är de små sakerna, I was just so happy in your boxers ans your t-shirt. Men hon ler, för hon känner väl honom och det finns inga ord kvar att säga trots att hon hade kunnat viska miljoner

"men den skulle väl ändå tvättas"

factnotfiction - så hon väntar säkert änn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0