this I promise you

Vaknar på tok för sent, ensam, ont i halsen och ligger kvar ytterligare. Det är konstigt hur inget mindre än tre timmar av en röst kan räcka och hur fantastiskt ful en mössa kan bli.

Jag är sjukt sugen på att fotografera för första gången på länge men blir hispig utan linsskydd. Lägenhetskonst på listan, virkning och lyrisk hiphop ifall halsen blir bättre.

Trevliga gruppen i skolan diskuterar varför snittbloggaren är 16-22, kvinna och skriver om sina känslor och sin vardag. Man kan inte låta bli att känna sig generaliserad och lurad. Jag försvarar mig med internets öppna karaktär och där alla, t.o.m. kvinnor kan få göra sin röst hörd på ett annat sätt, tar det några steg för långt för att irritera. Promenerar genom ett kallt uppsala och fryser mig hem till ett kollektivrum som svämmer över av tvätt. Mina föga intresserande vardag som påminner om så många andras dokumenteras och jag vet väl att det inte är mer intressant än någon annans. Men den är min och den fungerar absolut.

"Ja det var ju exciting"
"säger flickan vars största nyhet är en nu snussort"


factnotfiction - a new dawn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0