I'm calling you, my one and only

Trött. Kaffe hjälper inte. En mamma som ringer och påminner om vilken idiot man är när man åker fast för en biljettkontrollant hjälper inte heller. Inte david guettas cppumpande beats hjälper. Jag vill bara få bli precis så utmattad att jag kan shake it out som saker och ting är mening till att vara igen.

Cause when I lie to myself it aint hidden from you
I guess I’m thankful


Saker och ting ska fylla sin funktion. Den här staden gör det inte. Mycket gör det inte just nu.

It shows in my behaviour
When the air that I breathe is violent and turbulent

Jag lyssnar på låtar om att jag är lurad, om att jag är vacker. Struntar i precis hur dåliga de är. Läser gamla böcker om svunna tider, tittar på bilder från gymnasiet i ett album från en get, läser soulsistahs ord om mina första år och gråter. Allt behöver inte vara svårt. Man lägger alldeles för mycket tid på att försöka med saker och ting. Försöka glömma gammalt, försöka skriva ut saker, försöka skapa nytt. Mycket pekar på att vissa saker aldrig förändras. Varför skrattar jag och åsa annars över en kopp te i mitt kök, varför suckar annars tobias och varför har jag annars en klump i halsen som liksom bara aldrig tycks gå att svälja.

My one and only

Det handlar om att hantera säger jag alltid. Och jag tänker fortsätta säga det tills det blir sant. Det bästa receptet. Dags för att sätta på daft punk och ta tag i saker; harder better faster stronger, our work is never over

factnotfiction - I don’t need nobody, and I don’t fear nobody, oh, I don’t call nobody but you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0