You release me with a kiss

So you face it with a smile
There is no need to cry
For a trifle's more than this


Städa ur rummet i kollektivet. Det blir så tomt.
När jag står och tittar på det känns det som när jag såg
det för första gången
Klappa katten hejdå och krama suss.
Mamma gråter över vilken materialist hennes dotter är och vi skrattar
tillsammans med tobias
åt hur han ska börja sälja faktum under en bro i uppsala.

Will you still recall my name
And the month it all began
Will you release me with a kiss

Vi sätter oss i bilen och kör vid nio. Hela Sverige är vitt.
Vi lyssnar på melodikrysset och det syns på Tobias
hur förvånande lik jag är mina föräldrar och jag njuter av
att få sitta och säga att jag är kissig, hungrig, trött och
vara sådär jobbig.

Have I tried to draw the veil
If I have - how could I fail?
Did I fear the consequence


Vi kommer fram. Tillslut. Att få in alla saker på rummet tar en halvtimme.
Att få upp dem i hyllorna tar ytterligare
en stund. Helt plötsligt är rummet Linneafierat, vi äter äpplepaj och
duschar av flytten.

I don't mind
I think so
I will let you go


Jag är så trött att jag vill stupa. Men helt plötsligt har jag ett glas
hemmagjort vin i
handen och trimmar av håret
på rebecca.

Now you shaped that liquid wax
Fit it out with crater cracks
Sweet devotion - my delight

Vi åker röker på bussen som riktiga gottsunda gangstahrrrrz
och försöker lifta till förfest.
Mer rök och skratt åt Tobias hemlöshet

Oh, you're such a pretty one
And the naked thrills of flesh and skin
Would tease me through the night
"Now i hate to leave you bare
If you need me I'll be there
Don't you ever let me down"


Jag sjunger och får bra betyg. Bondar med vad de nu heter och stjäl vin
som inte smakar jäst

..dazed by careless words
Cosy in my mind


Nästa buss och allvarsprat. Jag blir rädd av vad jag säger och vill stänga av.
Men

And I touched your face
Narcotic mind from lazed Mary-Jane

Jag röker i ett kök, för att det är gangstaahh och tittar på hångel i
perfekt komposition,
försöker greppa stan och stjäl mer vin

And I called your name
Like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame


Vi rymmer till bussen. Victor ringer och jag inser hur jävla packad jag är.
Det är så skönt att få hålla någon i handen.

And I touched your face
Narcotic mind from lazed Mary-Jane


Vi hittar popcorni i en busskur som vi vräker i oss och kastar på
varandra. Mitt i natten pasta.
Jag tror det här kan bli ett hem. Det känns som ett lovande upplägg

And I called your name

Jag vaknar inte ensam och är glad för det. Någon har bakat scones
och ger mig glas
efter glas med vatten. Vi tittar på utsikten, lyssnar på musik och jag känner
lite som om jag
egentligen inte har så bråttom, vilket liksom är hela meningen. Trygghet och
lugn punkt nu. Tack

My cocaine


Factnotfiction - "vad fan bryr du dig om vart bussen går du är ju hemlös"

Kommentarer
Postat av: lilykarin

vi saknar dig redan :( :( :( (:

2010-01-17 @ 16:07:22
URL: http://blog.lilyofthevalley.se/
Postat av: lilykarin

ÄLTAR DIN FRÅNVARO MED SUSS

2010-01-17 @ 16:07:46
URL: http://blog.lilyofthevalley.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0