I'll come running back to you

Det blir lite julaktig känsla att lyssna på sam cooke och titta på snön. Som vanligt vet jag att dagen inte kommer fungera men verkar strunta i det och föreställa mig att det ska gå ändå. Det var en bra dag igår. Det var så mycket som kändes värt och bra. Jag kokar hommus och tramsar runt på mitt rum och plockar upp saker jag slängt på golvet som vanligt. Mycket som vanligt. Tömmer huvudet och bara låter saker och ting flyta omkring.

"Jag lyssnade på p1 igår när jag gick genom snön. En trevlig gubbröst läste upp en bok om en man som var en möjlighetsmänniska, denna världsfrånvända typen av person som kan ses som en drömmare och som någon som inte ser till hur det är utan hur det skulle kunna vara, en idealist, som författaren skrev. Denna Ulrich hade skaffat sig ett hus. Han hade inte ont om pengar och skulle inreda det precis som han ville. Han kunde göra det hur som helst, och fick därmed panik. för som hans pappa, en väldigt konkret och inte alls en möjlighetsmänniska till karl brukade säga: 'en man som får allting han önskar sig, vet snart inte vad han ska önska sig"
"så känner jag för det här rummet"
"så känner jag för mitt liv"

factnotfiction - just call my name, oh no, I'm not ashame, I'll come running back to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0