Happiness it hurt like a bullet in the mind

Jag lyssnar på otis redding och skriver listor över saker jag ska skriva. Det kan tyckas onödighetens onödighet. Men jag gör det likväl och låter spellistan rulla på. Idag är en bra dag. Jag känner mig lite för ledig men det känns som om mitt allvar börjar på måndag, eller möjligtvis imorgon.

happiness, hit her like a train on a track
Coming towards her, stuck still no turning back
She hid around corners and she hid under beds
She killed it with kisses and from it she fled
With every bubble she sank with a drink
and washed it away down the kitchen sink

Det var länge sen jag vältrade mig i sängen, sträckte på mig som en katt och somnade om. Jag byter till något poppigare tar på mig stay-ups och hänger väskan över axeln. Kortaste cykelturen tar en så långt bort från tankar ibland.

Run fast for your mother run fast for your father
Run for your children and your sisters and brothers

Factnotfiction - Leave all your love and your loving behind you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0