hey babe what's up with your despair?

Jag lyssnar på mina tre låtar om och om och om och om och om igen. Jag funderar ofta på hur jag vill ge låtar och de som de säger till folk, som tänk på det här, känner du inte igen dig och det här är ju du. Men de handlar ju inte om samma sak för alla andra som för mig.

Huvudet känns extra tungt idag och jag är hemskt jävla astrött. Jag vet att det är ungefär en timme tills jag behöver röra mig vilket får mig att sucka ännu tyngre eftersom det ger mig 49 långa minuter att känna hur mjuk sängen är men inte hänge mig åt att totaldäcka i den. Datorn får komma upp i knät och spinner som en katt.

Saker som kändes oroliga för en vecka sen känns knappt idag alls vilket bara visar på hur flyktigt ett humör kan vara efter extrem blodförlust. Vissa saker blir liksom bara svårt att förstå varför man ens tänkte på.

And so it makes you wise to break the rules
And a taste of honey's worse than none at all

Jag tänker på magiska ord som är så slitna men så fascinerande. Som att borsta av en gammal hatt man hittar på vinden eller som att hitta ett gammalt skrin på ebbes och undra vad som ligger i det. Jag skriver viskande bokstäver, jag skriver betonade. Man undrar hur mycket som förloras genom det och hur mycket som vinns. Antagligen allt.

Everybody's been singing the same song for ten years
I've been saying it a billion times,
And I'll say it again


Det handlar mycket om antaganden och övervägningar. Någon sorts kalkyl av något som inte går kalkylera där man hittar på faktorer som ska ge en lite bättre bild av någonting som inte kommer att hända ändå. Jag byter låt och viftar bort, njuter av det enkla lilla faktumet att jag är mig.

Sometimes I feel like throwing my hands up in the air
I know I can count on you
Sometimes I feel like saying "Lord I just don't care"
But you've got the love I need to see me through

factnotfiction - soner or later in life the things you love you loose, you got the love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0