for my lover, for my lover

Kvällens tema är händer. Jag gillar händer. Mycket påminner om när jag var liten och fotade gitarrhänder, rökhänder. Jag har hittat ett par nya händer jag gillar. Det är så fint att se hur de rör sig snabbt, men inte hårt. Skiva efter skiva verkar mest påminna om allt jag någonsin misslyckats med. Det är som en enda lång kavalkad av fel. Jag tänker mig att det går att ladda om musik och gör ett försök på bussen själv. Jag har nog bytt position men jag gillar inte alls den nya. Den får mig att känna mig obekväm och den gamla rollen har jag lärt mig så väl att inse att jag redan befinner mig någon annan stans mest gör mig rädd. Andedräkt. Så nära mitt öra. En blick som sänker mig. Asymetri och ett par trötta ögon. Jag längtar bort bort bort utan att riktigt veta vart för när jag är där så är jag inte nöjd. Hårda händer, spända senor. Jag slår ner de där trötta ögonen och funderar på vad som egentligen händer. Vad vet jag.

factnotfiction - And leave my [heart] to ponder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0