Runaway

Jag somnar sådär sent som jag alltid gör. Mitt hår blir extremt rött för jag dröjer mig några timmar extra innan jag tvättar ur färgen. Jag vaknar. För sent. Som jag alltid gör. Jag känner mig tom. Klär skalet med en massa spetsar och ger mig av mot en som jag redan vet inte alls produktiv dag. Det spelar ingen roll hur man ser ut ändå. Jag sätter på min Kanye som verkar vara min bästa kompis för tillfället och låter huvudet flyta iväg från all text. Jag tänker på peppiga gulliga sminkade amerikanske ungdomar som är rädda för sex, på att klappa, på att vara innerlig, på ziggy i en låda, på valborg, på ingenting. Jag leker "vad jag helst av allt hade gjort just nu istället för det här"-leken. Idag handlar det om en gräsplätt i kungparken, en hannah som jag bjuder på glass och tvingar att lyssna på den senaste vårpeppdåligmainstreamlåtensomjagaldrigskulleerkännaattjaglyssnarpåmenskullenogkunnaspelaförhenne-låten. För hon hade varit glad som jag. Hon hade skrattat som jag och bara lagt sig ner och stirrat rakt upp i luften. Det är revolution. Jag sträcker mina armar rakt upp i luften. Snurrar ett varv. Det är här jag lever. Det är här jag mår bra.

factnotfiction - No I won't sleep tonight

Kommentarer
Postat av: Soulsister

det är här vi lever. här mår vi bra <3

2011-04-30 @ 22:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0