Where is my mind?

Det känns som vår, gränsande till försommar. Jag lyssnar på actionspäckade låtar och läser siffror. Skriver texter om mig själv och raderar dem. För det är ju relativt irrelevant. Vad jag borde göra är mer relevant. Min hjärna går på promenad och går bra mycket snabbare än tåget. Jag ogillar min vardag men ogillar mer hur snabbt jag kommer in i den igen. Jag saknar mina filmer. Jag saknar hem, hannah och allt för mycket annat. Jag gräver ner mig i texter om fängelsen och känner igen mig. Jag är osammanhängande. Mina tankar är inte här just nu. Men som oscar skulle sagt; I livet är ingenting stort eller smått. Allting har samma betydelse. Därför är mina promenader lika mycker värda för mig som vilken storslagen koncentrerad dag som helst där jag vill vara. Jag är i alla fall här. Eller där. Eller vart jag nu är.

factnotfiction - try this trick, spinn it, yeah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0